DIY: Φτιάξε ράφια από παλέτες!

Απριλίου 16, 2016

Έφτασε η στιγμή να φτιάξω κι εγώ τα περιβόητα ράφια από παλέτες! Όσες φορές κι αν πάρει το μάτι σου αυτή την κατασκευή στο διαδίκτυο, δε χορταίνεις από την ομορφιά της απλότητας. Ναι, αυτή είναι μια πολύ απλή κατασκευή και μπορεί να λύσει τα χέρια σου από πολλά "κενά" που μπορεί να έχει το σπίτι σου στη διακόσμηση. Επιπλέον, προσθέτει αποθηκευτικό χώρο και μπορεί κάλλιστα να ντύσει ένα δωμάτιο, το μπαλκόνι ή τον κήπο σου, με ελάχιστο κόστος και χρόνο. 

Υλικά:

  • Καλοδιατηρημένη παλέτα

  • Σανίδες για τον πάτο του κάθε ραφιού (μπορείς να χρησιμοποιήσεις και κομμάτια της παλέτας αν περισσεύουν)

  • Κρουστικό δράπανο 

  • Βίδες και ούπα σε διάφορα μεγέθη

  • Πριόνι

  • Βερνίκι ή χρώμα 

  • Πινέλο

  • Τριβείο ή γυαλόχαρτο

  • Στηρίγματα για ράφια

Στην πράξη:

Ξεκινάς με το πιο "βαρετό" κομμάτι που είναι το τρίψιμο. Αν έχεις τριβείο είσαι πολύ τυχερός, αν μπορείς να δανειστείς από κάπου να το κάνεις... αλλιώς σιγά σιγά με υπομονή κι επιμονή ...τρίβεις. Τρίβεις πάρα πολύ καλά την επιφάνεια για να φύγουν οι ακίδες ή οι βρωμιές (αν υπάρχουν). Αν αποφάσισες να βάψεις τα ραφάκια σου τότε αυτή η δουλειά θα είναι πιο εύκολη. 

Έπειτα, παίρνεις το πριόνι και κόβεις στα σημεία που θέλεις τα ράφια σου. Στην φωτογραφία, σου δείχνω ενδεικτικά σε ποια σημεία έκοψα την παλέτα. Αν παρατηρήσεις προσεκτικά, τα δυο -εν δυνάμει- ράφια είναι λίγο μεγαλύτερα από τα άλλο, αλλά εμένα δε με πειράζει καθόλου. 




Προσοχή στο κόψιμο... Το ξύλο της παλέτας είναι λίγο ζόρικο κι αν δεν έχεις κόψει ποτέ κάτι αντίστοιχο, ζήτα βοήθεια.



Αφού κόψεις τα ράφια, τρίβεις λίγο με το γυαλόχαρτο για να ισιώσεις τις ατέλειες και το πιο δύσκολο κομμάτι έχει τελειώσει. Όπως βλέπεις στην φωτογραφία, τα ράφια είναι σχεδόν έτοιμα. Προσωπικά, για τον πάτο χρησιμοποίησα σανίδες που είχα από μια προηγούμενη κατασκευή. 





Στη συνέχεια, για να τοποθετήσεις τις σανίδες θα χρειαστείς μεγάλες βίδες. Ή μεγάλα καρφιά. Και λέω μεγάλα για να είσαι σίγουρος ότι θα είναι ανθεκτικές στο βάρος. Εγώ επέλεξα τεράστιες βίδες και γι' αυτό άνοιξα τρύπες ώστε να μπούνε πιο εύκολα. Extra tip: Πρόσεξε εκεί που θα βιδώσεις (ή καρφώσεις) να μην είναι το σημείο όπου βρίσκονται οι πρόκες που ενώνουν τα άλλα κομμάτια της παλέτας. Εγώ την πάτησα... αλλά έμαθα! 




Αφού τοποθετήσεις όλους τους πάτους ήρθε η ώρα για το βερνίκι ή την μπογιά. Προσωπικά, ήθελα να κρατήσω το χρώμα του ξύλου γι' αυτό και επέλεξα ένα ματ βερνίκι. 

Αφήνεις να στεγνώσουν καλά και ήρθε η ώρα να τοποθετήσεις τα στηρίγματα που θα κρατάνε τα ράφια σου. Εγώ για να είμαι σίγουρη, έβαλα πάνω και κάτω. Καλύτερα τρύπες στον τοίχο, παρά στο κεφάλι... 







Και ναι! Αυτό ήταν! Τα ράφια σου είναι έτοιμα να στολίσουν τους τοίχους... Τα δικά μου τοποθετήθηκαν στο γραφείο και το μπαλκόνι. 





Το μόνο που μένει είναι να τα διακοσμήσεις και να νιώθεις περήφανος που τα κατάφερες!




Βιβλιαράκι, μπουκαλάκια... βάλε ό,τι αγαπάς!




Ή χρωματιστές πετούνιες να ομορφύνεις το μπαλκόνι σου.

Τις αγαπώ!



Και μην ξεχνάς... Μείνε δημιουργικός!


Pin it!





10 σχόλια:

  1. Εδώ είμαστε... λατρεύω τις κατασκευές με παλέτες ειδικά για τους εξωτερικούς χώρους. Εχω φτιάξει δύο καναπέδες για την βεράντα μου από παλέτες. Υπέροχα τα ραφάκια σου όπως και αν τα έχεις στολίσει. Καλή εβδομάδα εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ότι γίνεται με τα χέρια και ειδικά κατασκευές απο ξύλο τις προτιμώ σαν ιδέες για το σπίτι μου.Ή δικιά σου είναι πολύ χρηστική και δείχνει ωραία και στις τρεις εκδοχές...την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σ' ευχαριστώ πολύ, Μαρία! Κι εγώ προτιμώ τις κατασκεύες με το ξύλο και απολαμβάνω πάρα πολύ τη διαδικασία... Καλημέρα και από εμένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σ' ευχαριστώ πολύ, Χριστίνα! Είμαι σίγουρη πως οι καναπέδες θα είναι υπέροχοι! Θα το τολμήσω κι εγώ στο μέλλον! Καλή εβδομάδα και σε εσένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπέρχα έγιναν κι ως ράφια και ως εναλλακτικές γλάστρες! Την καλημέρα μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τέλειες έγιναν Γεωργία μου και το κάνεις να φαίνεται τόσο απλό! Γεια στα χέρια σου! Να σε ρωτήσω έχει βάλει το blog σου στο bloglovin; Γιατί το έψαχνα τις προάλλες για να βρίσκω πιο εύκολα τις αναρτήσεις σου και δεν το έβρισκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σ' ευχαριστώ πολύ, Κατερίνα μου!!! Χμ... όχι δε το έχω βάλει ακόμη αλλά μιας και που το είπες θα το κάνω! Σ' ευχαριστώ για την υπενθύμιση! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ευχαριστώ πολύ, Δήμητρα! Καλημέρα κι από εμένα! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Οι κατασκευές από παλέτες είναι απωθημένο μου!!Τέλεια τα ραφάκια σου!!Καλό ΣΚ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ευχαριστώ πολύ, Ιωάννα! Καλές δημιουργίες και σ' εσένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Από το Blogger.